گزارش دوسالانه کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان 1392-1391

دومین گزارش دوسالانه کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب

1392 -1391

 

 

 

من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق

 

از همه عزیزانی که در غنابخشی و فراهم آوری مجموعه منابع کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب، سهیم بودند تشکر و قدردانی مي کنم:

 

  • حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای نواب، رییس محترم دانشگاه به خاطر حمایت های همیشگی از کتابخانه و اهتمام در تامین و به روز رسانی منابع کتابخانه.
  • حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای جعفرطیاری، قائم مقام محترم ریاست دانشگاه به خاطر دلسوزی و هماهنگی با مجموعه کتابخانه.
  • جناب آقای دکتر وحیدی، معاون محترم پژوهش دانشگاه، به خاطر همکاری های کارگشا با مجموعه کتابخانه.
  • آقایان: استاد علیرضا شجاعی، دکتر فرمانیانو دکتر موسوی نژاد به خاطر همکاری همیشگی با کتابخانه در انتخاب و کارشناسی منابع و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی.
  • کتابداران زحمتکش کتابخانه، به خاطر تلاش مستمر در خدمت رسانی به اعضای کتابخانه.
  • همه اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و اعضایی که به سهم خود در پیشبرد اهداف کتابخانه نقش داشتند.

 

مهدی محمدی شجاعی

                                                                                مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان ومذاهب


 

 

 

 

alt

 

 

 

 

 

alt

 

 

 

معرفی:

کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب از ابتدای تاسیس در سال 1375 تا کنون با گردآوری مجموعه غني منابع شامل کتابهای فارسی و عربی، کتابهای لاتین، مجلات تخصصی فارسی، عربی و لاتین در زمینه های فرق و مذاهب اسلام، مسيحيت، يهوديت، هندوئسم، بوديسم و اديان ابتدايي ... و همچنين دايره المعارف هاي اسلام ، مسيحيت، يهوديت، زرتشت است.

پاسخگویي مطلوب به مراجعان، دسترسي آزاد به منابع كتابخانه از طريق سيستم قفسه باز، پذيرش عموم محققان بدون هيچ محدوديتي ، مكانيزه بودن سيستم كتابخانه، امكانات زيراكس، اينترنت و ... عواملي است كه رضايت مراجعان را جلب نموده است .

در حال حاضر کتابخانه همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 7:30 تا ساعت 20 آماده ارائه خدمات به مراجعین می باشد.

تعداد اعضای کتابخانه بیش از 3000 نفر می باشد. از این تعداد 1356 نفرعضو درون سازمانی (هیئت علمی و اساتید، دانشجویان و کارمندان) و بیش از 1600 نفر عضو برون سازمانی می باشند.

همگام با پيشرفتهاي تكنولوژي روز،کتابخانه دانشگاه نیز می کوشد دامنه خدمات خود را هرچه بيشتر گسترشدهد . راه اندازی سیستم اطلاع رسانی کتابخانه، ایجاد سیستم قفسه باز، راه اندازی میز مرجع وایجاد دوره های آموزشی بهره گیری از منابع کتابخانه در همين راستا می باشد.

 

مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در کتابخانه در سالهای 1391 و 1392

 

اطلاع رسانی و ارتباطات؛

 

  • راه اندازی سامانه اطلاع رسانی کتابخانه (1391).
  • راه اندازی پرتال جدید کتابخانه با دسترسی آسان (1391).
  • تهیه لیست موضوعات و ریزموضوعات کتابخانه و نصب آن بر روی قفسه مربوط (1391).
  • طراحی راهنمای قفسه ها و موضوعات کتابخانه و توزیع بین اعضای کتابخانه (1392).
  • تهیه و نمایش فایل تصویری (آیا می دانید؟) به صورت دائمی، جهت معرفی امکانات و قوانین کتابخانه به اعضا (1392).
  • تهیه فایل آموزش گام به گام استفاده از نرم افزار کتابخانه و نصب آن روی تمام رایانه های کتابخانه(1391).
  • برگزاری کارگاههای آموزش استفاده از نرم افزار و منابع کتابخانه برای دانشجویان (1392).
  • انعقاد تفاهم نامه بين کتابخانه‌اي با کتابخانه های همسو (1391 و 1392).
  • راه اندازي میز مرجع (سال 1392).
  • شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی.

 

سفارشات و خدمات فنی؛

 

  •                 شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب 25 و 26تهران.

 

  •                  شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره.

 

  •                   شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت و بازدید از کتابخانه ملی اتریش و ایتالیا.

 

 
  •          مکاتبه با ناشران بین المللی جهت دریافت کتابهای اهدایی (دریافت کتابهایمرجع لاتین در حوزه ادیان و الهیات مسیحی از انتشارات وزین Brillناشر بزرگ بین المللی در سال 1392).

 

  • گزارش مالی میز امانت کتابخانه شامل هزینه ثبت نام، هزینه دیرکرد کتابها و دریافت کتابهای اهدایی(1392).

 

 

 

کتابخانه دیجیتال؛

  • دریافت 10000 عنوان فایل pdfاز دکتر زین العابدینی به صورت رایگان (1391).
  • دریافت1163 عنوان فایل pdfاز آقای فرید افتخاری(1392).
  • بارگذاری کلیه پایان نامه های دانشجویی در کتابخانه دیجیتال(1391 و 1392).
  • به روزرسانی پایگاه نشریات و انجام صحافی دوره‌ای آنها (1392).
  • اشتراک 25 عنوان از مجلات بین المللی ISI
  • فراهم آوردن شرایط مناسب جهت تمدید ورزرو کتاب و افزایش تعداد کتابهای امانتی برایدانشجویان (1392).
  • تغییر چیدمان و مهندسی کتابخانه جهت ارائه خدمات مطلوب به اعضای کتابخانه (نظر به تعدیل بیش از نیمی از پرسنل کتابخانه) (1392).
  • رف خواني کليه کتابها و منابع کتابخانه (سال 1391 و 1392).

  

نشریات؛

  • به روزرسانی پایگاه نشریات و انجام صحافی دوره‌ای آنها (1392).
  • اشتراک 25 عنوان از مجلات بین المللی ISI

مخزن و امانات کتابخانه؛

  • فراهم آوردن شرایط مناسب جهت تمدید ورزرو کتاب و افزایش تعداد کتابهای امانتی برای دانشجویان (1392).
  • تغییر چیدمان و مهندسی کتابخانه جهت ارائه خدمات مطلوب به اعضای کتابخانه .
  • رف خواني کليه کتابها و منابع کتابخانه (سال 1391 و 1392).

 

تعداد منابع کتابخانه:

پایگاه کتابهای فارسی و عربی:                                 68000 جلد

پایگاه کتابهای لاتین:                                           15000 جلد

پایگاه نشریات فارسی و عربی:                                 734 عنوان

پایگاه نشریات لاتین:                                           46 عنوان


پایگاه مقالات فارسی و عربی:                                572155 عنوان

پایگاه دیداری و شنیداری فارسی:                                  2000 حلقه                                   

پایگاه دیداری شنیداری لاتین:                                         1500 حلقه

پایگاه پایان نامه ها:                                            507 عنوان

کتابخانه دیجیتال:                                                 21000 فایل  

 

 

 

 

راه اندازی سامانه اطلاع رسانی کتابخانه (1391)

 

کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب در راستای بالا بردن خدمات اطلاع رسانی جهت افزایش و تداوم ارتباط با اساتید، پژوهشگران و دانشجویان اقدام به ایجاد سامانه اطلاع رسانی الکترونیکی نموده است.

 

سامانه E-mail Message System از سامانه هاي اطلاع رساني کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب مي باشد كه به اعضای کتابخانه اين امكان را مي دهد تا یک روز قبل از تمام شدن زمان امانت،اطلاعیه یادآوری بازگشت کتابهای امانتی خود را دریافت نمایند.ارسال اطلاعیه بازگشت کتاب رزرو شده، اتمام اعتبار مالی واتمام تاریخ عضویت از دیگر امکانات این سرویس می باشد.

 

کلیه اعضای محترم، به منظور عضویت و دریافت پیام‌های اطلاع رسانی کتابخانه می توانندبا مراجعه به کتابدار میز امانت و یا مراجعه به بخش سرویس های امانت در برنامه جستجوی کتابخانه ای (سیمرغ)، آدرس ایمیل خود را بهروز رسانی نمایند.

 

لازم به ذکر است که پس از راه اندازی این سرویس آمار کتابهای دیرکردی به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

      

 

راه اندازی پرتال جدید کتابخانه با دسترسی آسان (1391)

 

جهت خدمت رسانی بیشتر بهاعضای کتابخانه و دسترسی دائم آنان به خدمات کتابخانه دانشگاه، پرتال جدید کتابخانه راه اندازی شد.دسترسی به امکاناتی مانند: جستجو در منابع کتابخانه بدون نیاز به کلمه عبور، انجام عملیات تمدید و رزرو منابع، دسترسی به کتابخانه دیجیتال، اطلاع از تازه های کتابخانه، آگاهی از جدیدترین اخبار کتابخانه و ... از این طریق امکان پذیر شده است.

 

 

 

شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره (1391)

 

چهل ‌و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهرهبا حضور 25 کشور آغاز به کار کرد.نمایشگاه کتاب قاهره از 23 ژانویه تا 6 فوریه برگزار گردید و با توجه به درخواست ناشران مصر 5 روز هم این نمایشگاه تمدید شد. 17 کشور عربی، 8 کشور غیرعرب و 735 ناشر از جمله 210 ناشر عرب، 27 ناشر غیرعرب و 498 ناشر مصری به همراه 25 موسسه و وزارت و هیئت فرهنگی و علمی در این نمایشگاه حاضر بودند.

 

کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه جهت تهیه منابع تخصصی کتابخانه شرکت نمود و توانست حجم بالایی از کتابهای مورد نیاز گروه ها و محققان را در این نمایشگاه بزرگ بین المللی کتاب تهیه نماید.به گفته مسولان نمایشگاه این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه کتاب کشورهای عربی و جهان اسلام و دومین نمایشگاه بزرگ جهان بعد از فرانکفورت می باشد به گونه ای که به دلیل وسعت بالای نمایشگاهما فقط توانستیم 50 درصد نمایشگاه را رصد نموده و کتابهای مورد نیاز را تهیه نماییم.

 

اولویت خرید کتاب در این نمایشگاه ناشران بزرگ قاهره، لیبی، الجزایر، مراکش، تونس و دیگر ناشرانی بود که در نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاههای کتاب حوزه خلیج فارس شرکت نمی کنند، که خوشبختانه توانستیم کتابهای بسیار با ارزشی را برای محققان کشور عزیزمان تهیه نماییم.

 

 

 

شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورتو بازدید از کتابخانه ملی اتریش و ایتالیا(1391 و 1392)

 

نمایشگاه فرانکفورت؛

 

اين نمايشگاه در سال 2013 نيز از 17 مهر تا 21 مهر ماه سال 92 برگزار گرديد. 7300 ناشر از 110 کشور دنيا در نمايشگاه امسال شرکت نمودند. سه روز نخست این نمایشگاه پنج روزه به بازدیدكنندگان تخصصی و سرمایه گذاران حوزه نشر و كتاب اختصاص داشت و دو روز پايان هفته نيز به روي عموم باز گرديد.

 

از نکات جالب نمایشگاه کتاب فرانکفورت بخش تبلیغات کشورهای مختلف بود که در حوزه دین ناشرانی با ارائه آثار تبلیغی خود در این نمایشگاه فعالیت داشتند و آثار منتشره خود را به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می دادند و یا ناشرانی که در عرصه فرهنگی مشغول به کار بوده و در جهت ترویج آراء و عقاید خود کتابها و محصولات خود را به بازدیدکنندگان اهدا می کردند.

 

کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب برای سومین سال متوالی در این نمایشگاه شرکت می نمود و توانست کتابهای جدید حوزه ادیان را شناسایی و ثبت سفارش نماید و همچنین در روزهای پایانی که ناشران اکثر کتابهای خود را به صورت تخفیف ویژه 50 تا 70 درصد ارائه می نمودند را تهیه نماید.در پایان ذکر این نکته به جاست، بر خلاف دو سال گذشته حضور کشور عزیزمان و همچنینناشران مستقل از ایران در نمایشگاه فرانکفورت، پر رنگ و در خور توجه بود.

 

 

 

رف خواني کليه کتابهای کتابخانه (سال 1391 و 1392)

 

جهت نظم دهی به چینش کتابها، اصلاح اشتباهات صورت گرفته در چینش کتابها و همچنین داشتن اطلاع دقیق از آمار کتابها و اسناد مفقودی،انجام عملیات رف خوانی منابع موجود در کتابخانه در پایان هر سال ضروری می باشد.این کار با تهیه حدود چهار هزار صفحه پرینت از فهرست تمامی منابع موجود در کتابخانه و بررسی تطبیقی منابع کتابخانه با فهرست انجام می شود.

 

لازم به ذکر است که با توجه به سختی و گستردگی این کار، درصد زیادی از کتابخانه ها از انجام این کار سرباز می زنند و یا هر چند سال یک بار این کار را به صورت یک پروژه چند میلیونی به خارج از کتابخانه واگذار می کنند.

 

رف خوانی سال 1391:تعداد کتابهای مفقودی 137 جلد بود. ( 120 جلد کتاب فارسی و عربی و17 جلد کتاب لاتین) که نسبت به سال گذشته (1390) افزایش 100 درصدی را دارد.

 

رف خوانی سال 1392:تعداد کتابهای مفقودی 56 جلد می باشد. (47 جلدکتاب فارسی و عربی و 9جلد کتاب لاتین).

 

حاصل کار، نشان دهنده افزایش آمار مفقودی و وجود حفره های امنیتی(نبود برق اضطراری جهت گیت و ...) نسبت به قبل از سال 1391که کتابخانه به صورت قفسه بسته اداره می شد،می باشد.

 

تعداد کل کتابهای مفقودی از سال 1375 تا پایان سال 1392

481 جلد

تعداد کتابهای مفقودی سال 1390

57 جلد

تعداد کتابهای مفقودی سال 1391

137 جلد

تعداد کتابهای مفقودی سال 1392

56 جلد

 

 

 

 

                                 

 

 

تغییر چیدمان و نمای مهندسی کتابخانه جهت ارتباط بیشتر وبهتر با مراجعین و ارائه خدمات مطلوبتر به آنها (1392)

 

جهت استفاده بهتر از امکانات کتابخانه و همچنین ارائه خدمات مطلوب به مراجعین، تغییر فضای کتابخانه و چیدمانآن با محوریت ایجاد سیستم قفسه باز صورت گرفت.

با توجه به تعدیل صورت گرفته و کمبود نیرو در کتابخانه، به جهت مدیریت بهتر امکانات و زمان و جلوگیری از کاهش سطح ارائه خدمات، تغییر در نحوه سرویس دهی اجتناب ناپذیر بود.

بهترین کار ممکن این بود که کار جستجو،‌تمدید و رزرو کتاب ها به خود اعضا (همراه با آموزش) واگذار شود. همزمان با این کار، سیستم قفسه باز جهت سهولت در امر جستجو و یافتن کتاب ارائه گردید.

سیستم قفسه باز، این مزیت را دارد که هنگام جستجوی کتاب در مخزن کتابهای دیگر در آن موضوع و یا موضوعات مشابه در دسترس مراجعین قرارمی گیرد.

 انتقال میز امانت از طبقه اول کتابخانه به همکف و نصب بالابر از دیگر تغییرات انجام شده جهت رضایت اعضای کتابخانه می باشد.

 

 

 

تهیه لیست موضوعات و ریزموضوعات کتابهای کتابخانه و نصب آن بر روی قفسه‌های مربوط (1392)

 

جهت راهنمایی مراجعان به کتابخانه و جلوگیری از اتلاف وقت ایشان و همچنین آگاهی از محتوای موضوعی کتابخانه دانشگاه، لیست موضوعات و ریزموضوعات کتاب‌های دانشگاه تهیه شده و بر روی قفسه‌های مربوط در کتابخانه نصب شده است.

هدف از این کار سهولت در بازیابی کتابها و دسترسی راحت مراجعان به منابع مورد نظر خودباشد.

 

 

alt

 

 

فراهم آوردن شرایط مناسب جهت تمدید و رزرو کتاب و نیز افزایش تعداد کتابهای امانتی برای دانشجویان (1392)

 

کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب در راستای ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان و افزایش میزان رضایت اعضا، تعداد کتابهای امانتی برای دانشجویان کارشناسی ارشد را افزایش داده است.

دانشجویان کارشناسی ارشد همانند دانشجویان دوره دکترا می توانند تعداد 10 جلد کتاب به صورت امانت و 5 جلد کتاب به صورت مطالعه در محل استفاده نمایند.

جهت رفاه حال دانشجویان به ویژه دانشجویان ساکن در شهرهای دیگر تعداد تمدید برای هر جلد کتاب به 5 بار تمدید افزایش یافت.

افزایش تعداد تمدید کتاب از طرف دانشجویان با استقبال روبرو شده است.

 

 

 

 

انعقاد تفاهم نامه های بين کتابخانه‌اي (1392)

 

در راستاي همكاري‌هاي مشترك بين مراکز علمي و پژوهشي و به‌منظور استفاده بهينه از امكانات و ظرفيت‌هاي موجود و همچنین نظر به اهميت گسترش مباحث مربوط به حوزه دين و شريعت و نيل به اهداف مشترك در نشر معارف ديني و هم چنين زمينه‌سازي پژوهش‌هاي نظري و كاربردي ، کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب در تلاش است تا میان کتابخانه دانشگاهها و موسسه های همسو تفاهم نامه همکاری منعقد نماید.در سال 1392 این تفاهم نامه، با موسسات و مراکز زیر به نتیجه رسیده است:

1.       کتابخانه مرکز مطالعات زن و خانواده

2.       کتابخانه دانشگاه مفید

کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب انعقاد تفاهم نامه با کتابخانه دانشگاه باقرالعلوم (ع) را نیز در برنامه کاری خود دارد.

بر اساس این تفاهم نامه ها، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه می توانند از کتابها، منابع و فضای کتابخانه های طرف مقابل استفاده کنند. همچنین تبادل نشریات و دیگر منابع کتابخانه ای از دیگر موارد این تفاهم نامه ها می باشد.

 

 

 

برگزاری کارگاههای آموزش استفاده از نرم افزار و منابع کتابخانه برای دانشجویان (1392)

 

جهت آشنایی دانشجویان و دیگر اعضای کتابخانه با نرم افزار کتابخانه و شیوه های استفاده از منابع و امکانات کتابخانه و جلوگیری از اتلاف وقت اعضا و پرسنل کتابخانه،سه دوره کلاس آموزشی برگزار شد که با استقبال خوب دانشجویان روبرو گردید.

با هماهنگی صورت گرفته با آموزش دانشگاه مقرر گردیده است تا در آغاز هر نیم سال تحصیلی جدید، اسامی دانشجویان جدید جهت شرکت در کلاسهای آموزشی کتابخانه از طرف آموزش به کتابخانه تحویل داده شود.

 

 

 

راه اندازي میز مرجع ( 1392)

 

امروزه نقش کتابدار بسیار مهم جلوه می کند خصوصاً ارائه خدمات در بخش مرجع. با وجودفن‌آوری های جدید هنوز هم ازاهمیت کتابدار مرجع کاسته نشده است وباید برای کتابدار مرجع صفات وخصوصیات خاصی را مدنظر داشت.

خدمت مرجع، جریان برقراری ارتباط مراجعه کننده و کتابدار است. کتابدار مرجع برای ارائه مطلوب خدمات با استفاده از دانش تخصصی کتابداری باید تمام محدودیت های موجود بر سر راه برآوردن نیازهای گوناگون وروز افزون مراجعان ونیازمندان اطلاعات را بشناسد وآن را برطرف نماید.هر مراجعه کننده ای برای هدف خاصی به کتابخانه مراجعه می کند واین هدف خاص با هدف شخص مراجعه کننده دیگر متفاوت است. کتابدار باید با ایجاد ارتباط فکری با مراجعه کننده سعی کند تا نیاز جوینده اطلاعات را بطور دقیق در یابدو در پی برطرف نمودن نیاز مراجعه کنندگان باشد.

 

بخشی از وظایف کتابدار مرجع از این قرار است:

1 .كمك به مراجعان براى يافتن اطلاعات مورد نياز؛

2.راهنمايى براى يافتن اطلاعات كتاب شناختى ساده؛

3.ايجاد امكانات مناسب براى استفاده مراجعان از كامپيوتر براى كسب اطلاعات؛

4. تشريح نظم و تربيت مواد كتابخانه براى مراجعان;

5. كمك به مراجعان در يافتن محل كتاب و انتخاب كتاب مورد نظر;

 

 

تهیه و نمایش فایل تصویری (آیا می دانید؟) جهت معرفی امکانات و قوانین کتابخانه به اعضا (1392)

جهت آشنایی اعضای کتابخانه از آخرینقوانین و مقررات و همچنین خدمات جدید، راهنمای تصویری توسط پرسنل کتابخانه با موضوع آیا می دانید؟  تهیه و در مونیتور تعبیه شده در ورودی کتابخانه به نمایش در آمده است، که مورد استقبال دانشجویان و اعضاء‌محترم هیات علمی قرار گرفته است.

 

 

 

 

به روزرسانی پایگاه نشریات و انجام صحافی دوره‌ای آنها (1392)

 

در سال 1392 بعد از یک سال وقفه، عملیات به روز رسانی مجلات و نشریات کتابخانه دانشگاه انجام شد.

اولویت اول در این کار رفع ناقصی مجلات از طریق مبادله، دریافت به صورت اهدا و خرید بود.در مرحله دومجهت دریافت شماره‌های بعدی نشریات، توافق لازم با دانشگاه‌ها و موسسه‌‌ها جهت انجام مبادله نشریات با فصلنامه هفت آسمان و یا تمدید اشتراک صورت گرفت. 

با تامین اعتبار لازم، عملیات دسته بندی و صحافی دوره‌ای مجلات نیز انجام شد.

صحافی دوره‌ای مجلات جهت جلوگیری از پراکندگی و مفقود شدن شماره‌های مختلف مجلات، جلوگیری از صدمه دیدن و از بین رفتن آنها، ایجاد امکان رده بندی و چیدمان مجلات صحافی شده در مخزن و در نهایت سهولت دسترسی مراجعان کتابخانه به این قبیل منابع صورت می گیرد.

 

 

 

 

اشتراک 25 عنوان از مجلات بین المللی ISI (1391و1392)

 

بانک اطلاعات مرکزیISI(Institute for Scientific Information) برای فهرست نمودن و پوشش دادن جامع مهمترين مجلات علمی منتشره در دنيا به منظور تبادل اطلاعات ميان پژوهشگران مختلف می باشد.هر مجله علمی قبل از انتخاب شدن و فهرست شدن در ISIيکسری مراحل ارزيابی را پشت سر می گذارد. ازجمله عوامل مورد ارزيابی و رعايت استانداردهای بانک اطلاعاتی ISI ، کميته علمی منتخب مجله، تنوع بين المللی مقالات چاپ شده در آن، نشر به موقع مجله و جايگاه نشرآن می باشد. لازم به ذکر است که هيچ يک از اين عوامل به تنهايی مورد بررسی و ارزيابی قرار نمی گيرد بلکه با بررسی مجموع عوامل يک امتياز کلی داده خواهد شد. از جمله مواردی که در ارزيابی مجله مورد توجه قرار دارد اين است که عنوان مقالات، چکيده و کلمات کليدی بايد به زبان انگليسی باشد همچنين توصيه می شود که منابع نيز به زبان انگليسی نوشته شوند. اگر چه اطلاعات علمی مهم به تمامی زبانها به چاپ می رسد اما موارد ذکر شده بايد به زبان انگليسی باشد تا تحت داوری و ارزيابی ISI قرار گيرد زيرا ارزيابی کنندگان مجلات علمی در ISI نمی توانند عناوين و منابع بکاررفته در مقالات را به زبان انگليسی ترجمه کنند. داوری علمی و تخصصی مقالات چاپ شده در مجله توسط داوران نام آشنای علمی از جمله عمده ترين موارد مورد توجه ارزيابی کنندگان می باشد که گويای اعتبار و غنای علمی مجله است.

 

 

 

بارگذاری و ساماندهی کلیه پایان نامه های دانشجویی در کتابخانه دیجیتال(1391 و 1392)

جهت سهولت در استفاده اعضا از منابع کتابخانه ای، همزمان با بارگذاری فایل های تهیه شدهدر کتابخانه دیجیتال، فایل پایان نامه های دانشجویی نیزبارگذاری می شود.

این کار جدای از ایجاد دسترسی آسان برای اعضا در مطالعه پایان نامه ها، در حفظ امنیت و رعایت حق مالکیت پایان نامه ها نیز موثر است.

 

 

 

 

تهیه فایل تصویری آموزش گام به گام استفاده از نرم افزار کتابخانه و نصب آن روی تمام رایانه های کتابخانه(1391)

جهت پاسخ گویی به سوالات اعضای کتابخانه و دیگر مراجعان در نحوه استفاده از نرم افزار کتابخانه و ایجاد امکان آموزش دائمی برای آنان، فایل راهنمای آموزشی استفاده از نرم افزار کتابخانه تهیه و بر روی تمام رایانه‌های کتابخانه نصب شده و در دسترس استفاده کنندگان محترم قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 

© Copyright 2013 | PouyaDesign. All Rights Reserved

کليه حقوق اين وب سايت متعلق به کتابخانه دانشگاه اديان و مذاهب مي باشد.